2016. március 26.

Egy tenyérnyi-saját-búzatábla a húsvéti asztalon


Míg a kinti magvetéshez készítettük elő a földet, arra gondoltam, hogy a házon belülre is becsempészem a természet tavaszi újjászületésének csodálatos misztériumát és búzaszemet vetek. 



Engem személy szerint a magból cseperedő új élet melletti bábáskodás; és az esztétikai szempontból szép és friss végeredmény hajtott: nevezetesen, hogy a húsvéti asztalon a barka és aranyvessző ágak mellett legyen egy falatnyi friss zöldellő mezőnk is. :)

 


A búzafűt betegségek távol-tartójának, egészségünk őrének is aposztrofálják és sokan fogyasztják lé formában méregtelenítés gyanánt. Létezik professzionális termesztő tálcája és prése is, de saját elképzeléseimhez bőven elegendőek voltak a háztartásunkban is fellelhető alábbi elemek:  





  • Virágláda (áteresztős, csöpögtetős alátéttel - Pepco-ból 260 Ft-os tétel volt) 
  • befőttes üveg
  • búzamag (bioboltból 300 Ft volt a csomag amiből két maréknyi elég is volt)
  • vattapamacs
  • víz 

Két maroknyi magot átmostam, befőttes üvegbe tettem beáztatásra, került a tetejére egy textil darab és ment a radiátor feletti ablak párkányra csíráztatásra. Két nap után szépen megjelentek a kis csírahajtások így elfoglalhatták végső helyüket a virágládában. Vattából béleltem ki az edény alját, ezt nedvesítettem be és szórtam rá a szemeket. Volt bennem egy adag kérdőjel: föld elem hiány miatt, de a folyamat szépen működik anélkül is. A szív alakú edénybe helyeztem egy vékony földréteget ezért - de a szimplán vattás verzió megbízhatóbbnak, erősebbnek bizonyult. Ezután napi egyszeri locsolást igényelt csupán. Gondolkodtam olyan kísérleten is, hogy érzelmileg pozitív töltetű szavakat biggyesztek a ládákra, de aztán végül csak gondolati síkon küldtem rájuk ezeket. :)  



Rendkívül gyors és napról-napra szemmel látható volt a növekedés, erősödés. Negyedik nap én már - töredelmesen bevallva - rágcsáltam is belőle, és hihetetlen erőt adó, élő táplálékká cseperedett. Csaknem a kertben lévő friss snidling zamatával vetekedhet. Na de mielőtt lelegeltem volna teljes egészében, fürdőszobai design elemként is leteszteltem. Pesten jártunkkor befutottunk a dán dizájnboltba, a Tiger-be és ott jött szembe velem ez: 

A műfű azonnali elérhetőséggel kb. 900 Ft-ért 




A saját vetés 300 Ft-ból egy hét gondoskodás után 
Nektek melyik tetszik jobban? :))

No de a lényeg: idén húsvéti terítékünk része lesz ez a tenyérnyi búzafű is - friss, erőteljes hajtásaival szimbolizálva a feltámadás, az újjászületés, egy új ciklus elejét, melyet megtisztult szívvel-lélekkel kezdhetünk meg.  

Áldott Húsvétot kívánok Mindenkinek! 

Szeretettel:
HerbAnett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!